اهدای کتابخانه شخصی مرحوم دکتر محمدپور به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷ کد : ۱۳۶۷۴ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۸۰

کتابخانه شخصی مرحوم دکتر محمد محمدپور، مدیر کل فقید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی توسط همسر ایشان به کتابخانه مرکزی، و مرکز اسناد دانشگاه تبریز اهدا شد.
لازم به ذکر است که این مجموعه از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۹ توسط خود آن مرحوم خریداری شده بود و اغلب در موضوع روانشناسی است.

لازم به ذکر است که مرحوم محمدپور متولد ۱۳۴۷ در شهرستان سلماس بود. مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور بود. وی  با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۵ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بود

ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرای جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویس رضوی از دیگر سوابق وی بود.

وی همچنین مولف ۲ جلدکتاب «سیری در مفاهیم و کلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بود و فعالیت های فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه خود دارد.

از مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ۲ فرزند پسر به یادگار مانده است.

زنده یاد محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فقید استان آذربایجان شرقی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از انتقال به بخش مراقب‌های ویژه، صبح روز شنبه(۱۰ آبان ماه) به دیار حق شتافت. وی در سال ۱۳۴۷ متولد شد و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.


( ۲ )

نظر شما :